I ett med havet

Den eneste tiden jeg var 100% glad og paranoid fri (fra bedbugs) i Vietnam var når jeg var under vann. Så etter flere dager veldig langt nede fant jeg ut at den eneste måten jeg ville klare å fullføre reisen min (uten å endre flybillett å komme tidligere hjem) var å gjøre noe jeg elsker. Så turen gikk tilbake til Thailand, til Koh Tao, for å dykke!

Når jeg er under vann, i ett med havet, da er jeg lykkelig! Da forsvinner alle andre tanker og det eneste som er igjen er meg og boblene jeg lager. Det å flyte rundt i en verden så vakker, men samtidig så skjør, er helt utrolig. Det er en unik følelse som jeg unner alle å enhver å prøve, og ikke bli overrasket om du blir avhengig. For det er så og si umulig å ikke falle pladask for skjønnheten til en liten nemofisk som bor i en fargerik anemone, for de fargerike korallene, de utallige fiskestimene og for de majestetiske bevegelsene til hvalhaien.

Jeg elsker havet, og hver gang jeg besøker det blir jeg forelsket på ny.

Gopro_ND-Divers_2018_HeleneRoiseland-1-9

I ett med havet

Legg igjen en kommentar